مقاله بررسي همگرايي تقاضاي اجتماعي آموزش عالي در ايران (1362-1380)

ت :29دراین مقاله بر اساس مدل رشد تعمیم یافته سولو ـ سوان و با استفاده از تکنیک داده های گروهی همگرایی تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی در مناطق مختلف کشور طی سال های 1362-1380 مورد بررسی قرار می گیرد. تعیین سرعت و میزان همگرایی تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی به صورت مشروط و مطلق و همچنین، تعیین سرعت و نوع همگرایی بر حسب گروه های آزمایشی از جمله اهداف این مطالعه است. نتایج حاصل از برآورد مدل ها، حاکی از آن است که همگرایی مناطق مختلف کشور در رشد تقاضای اجتماعی برای آموزش عالی طی دو دهه گذشته مورد تایید قرار می گیرد. براین اساس، مناطق مختلف کشور طی دو دهه گذشته

پرسشنامه مقياس اميدواري اشنايدر

ط اشنایدر 1991 (به نقل از اشنایدر وپترسون،2000) برای سنین 15 سال به بالاطراحی شده است وشامل دو خرده مقیاس گذرگاه وانگیزش میباشدومدت زمان کوتاهی 2 تا 5 دقیقه برای پاسخ دادن به ان کفایت میکند. برای پاسخ دادن به هرسوال، پیوستاری از 1 کاملامخالفم،2 مخالفم،3 کمی مخالفم،4 کمی موافقم،5 موافقم،6 کاملا موافقم درنظر گرفته شده است. سوالات 3,5,7,11 نمره گذاری نمیشوند و مربوط به حواس پرتی اند. سوالات 12,10,9,2 انگیزش میباشد. نمره امید حاصل جمع این دو خرده مقیاس است. بنابراین، مجموع نمرات میتواند بین 8 تا 32 قرار میگیرد. درپژوهشی که توسط گلزاری (1386) بر روی 660 دانش آموز دختردراستان ت

مطالعات امکان سنجي مقدماتي طرح توليد پروتئين سويا

رح 1900 تن در سال موارد کاربرد جایگزین پروتئن حیوانی مواد اولیه مصرفی عمده کنجاله سویا اشتغال زایی ( نفر) 26 .. ..